March 28, 2011

PERTAMA



Ceritanya memang aku tak tidur,tak tahu ah sebab apa. Nak kata aku excited sebab nak pergi Johor Bahru,tak juga. Alahai,Johor Bahru je pun bukannya Paris. Okay,bukan sebab excited. Sebab lainnnn? Oh,dah ingat. Aku pergi layan Adan gilababisssss tu. Jangan tanya kenapa aku dah mula rapat dengan dia,ceritanya agak kelakar ah. Tu yang sampai tak tidur aku dibuatnya,Adan oh Adan. Sebelum aku layan Adan gilababisssss,aku dah kemas baju baju yang aku nak bawa pergi Johor Bahru. Banyak wehhhh! Serius aku rasa macam aku pula yang nak kena duduk hospital.


Jam tepat menunjukkan 6am,awhhhh baru masa ni mata aku rasa mengantuk. Nak tidur memang tak dapat sebab 7am dah nak gerak pergi Johor Bahru. Lambat sikit karang habis kena hambur. Danial call aku,tiba tiba je kannnnnn? Cakap itu ini,tak lama mana pun lepas tu terus pergi mandi. Semua dah siap,terus gerak. Dalam kereta aku asyik tidur je,al maklum ah aku berjaga sepanjang malam. Kenapa? Sebab Adannnnnnnnnnnnnnn,agak poyo tapi kebenaran okay? Aku terjaga bila dah sampai pintu pagar Hospital Sultan Ismail. Macam tahu tahu je dah sampai. Biasa ah,aku ada deria keenam. Okay,merepek. Aku terus ikut mama pergi bahagian Radioterapi. Oh mak aih,cikitnyewww owunkkk!


Beratur punya beratur,akhirnya mama dapat masuk bilik apa entah. Lepas tu mama kena pergi daftar untuk masuk wad,alhamdullilah dapat wad kelas kedua. Mama cool je aku pula yang excited,awhhh. Sampai je dalam wad,aku macam terpaku tengok wad ni. Serius macam hotel,aku suka aku suka aku suka! Aku chillin' chillin' kejap,lepas tu aku kemas barang mama masukkan dalam almari tepi katil. Dah siap semua,aku ambil netbook terus online. Update sana sini,blog ni juga aku update paling akhir. Bukan malas cuma nak ambil mood dulu,fahamkan? Mata aku dah rasa berat sangat sangat,entah berapa ekor setan yang tergantung dekat mata aku.


Ambil tuala,shampu,pencuci muka terus masuk bilik air. Nak buat apa? Mandi ah,takkan main sabun pula. Lepas mandi mesti segarkan? Kejap je segarnya. Hilang je segar tu mata aku terus tertutup,alahai mengantuk sangat sangat. Aku tidur dari 4pm sampai ah 8pm. Lama tak? Tak lama mana pun tapi cukup ah untuk menambahkan waktu tidur aku. 8pm aku bangun,tu pun mama yang kejutkan sebab Apek dah sampai dekat lobi hospital. Aku pun terus melompat bangun turun bawah jumpa Apek. Apek nak jumpa mama,aku tunggu dekat lobi. Apek dah jumpa mama aku terus ajak pergi makan. Sumpah lapar,faham faham je ah aku baru bangun tidur. 11pm Apek hantar aku dekat hospital balik.


Suasana dekat hospital memang dah sunyi sikit,aku pun cekal je naik lif pergi wad mama. Aku baru online,tiba tiba Ali text. Ali ajak lepak lepak,aku pun okay je ah. 12am tepat Ali,Wan dengan Kakak apa entah tunggu aku depan lobi hospital. Excited? Semestinyaaaaaaa! Belum masuk kereta lagi aku dah kena bahan dengan Wan,babissssss betulssss. Chilllll. Mula mula nak lepak mamak lepas tu plan berubah ubah. Lastly Ali drive pusing satu Johor Bahru. Serius memang aku tak banyak bercakap dengan Ali. Kenapa? Sebab masa lalu,hmm. Aku lagi banyak ketawa sebab Wan buat lawak tak berhenti henti,lawak bodoh je pun tapi aku punya ketawa memang macam orang tak pernah ketawa.


Nak dekat 2am juga ah Ali hantar aku balik dekat hospital. Sempat ah juga Ali pesan itu ini,jaga diri blahblahblah. Wan siap nak hantar aku sampai wad,memang tak ah. Kalau boleh aku dah lama ajak ramai ramai lepak wad ni. Sampai je wad,aku pegang phone terus text Ali pasal tadi ah. Aku text thanks blahblahblah. Tiba tiba terbuka pula cerita lama,sedih memang sedih. Perit,pedih semua ada. Alahai,masa tak boleh patah balik. Nak buat macam manakan? Ali pun dah ada Fyra,aku pun dah ada Apek so masing masing chill je. Kawan paling best,Ali pun ada cakap nak jadikan aku ni kawan macam Ali dengan Wan. Aku okay je,berkawankan? Bukan bermusuhan. Btw,thank you soo much for fun ride. I lebbbb uooolsssss!




No comments:

Post a Comment

Ludahan

Note: Only a member of this blog may post a comment.