March 14, 2011

IPC-KLCC



Benda kalau tak plan memang menjadi je,kannnn? Kalau dulu dulu,aku nak jumpa sesiapa mesti kena plan rapi rapi. Yelaa,takut nanti tak dapat jumpa lagi lagi kalau orang yang aku nak jumpa tu tersangat ah penting dalam hidup aku. Sekarang ni dah lain,makin plan makin tak menjadi. Satu pun apa pun tak jadi nanti. Aku pun dah serik jadi aku malas nak plan lagi,nak jumpa sesiapa terus call/text masa tu juga. Takda ah nak plan sampai 2-3 hari sebelum tu,alamatnya memang tak jadi apa ah.


Macam tadi,aku ikut mama pergi IKEA. Biasa ah surirumahtangga kalau tak pergi tempat tempat macam ni memang tak sah,lain cerita ah aku ni kalau pergi situ tiba tibakan? Memang tak ah,aku pun tak berminat. Aku rasa rimas nanti,yelaa macam takda fungsi aku nak pergi IKEA tu. Bukan aku dah nak kahwin pun,nak kena survey barang barang macam tu. Macam biasa ah,mama pergi IKEA aku dengan Darling pergi IPC. Mula mula memang takda haluan juga ah,yelaa jalan tetap jalan tapi tangan aku kemain laju lagi menaip. Dengan siapa? Rahhhhhsiaaaa!

DIA: You dekat mana?

AKU: Err,dekat IPC. Mama dekat IKEA. You dekat mana?

DIA: Rumah. Ingat nak jumpa you,tapi takpa ah.
AKU: Jumpa dekat IPC,kalau nak ah. I takda lesen,susah nak gerak.
DIA: I malas nak pergi sana,takpa ah.
AKU: Oh,takda rezeki. Mama ada?

DIA: Kalau jumpa,ada rezeki ke? Takda,idk where is she.

AKU: Oh,nanti kirim salam dia. Rindu mama,hmm. Tak keluar ke?
DIA: Datang ah jumpa dia. I baru bangun,malam karang baru keluar.

AKU: Memang nak jumpa,tapi takda transport. Takda kelas ke?

DIA: Cuti sem ah. Naik ah cab.

AKU: Oh,lupa. Cab? Tak tahu.

DIA: Haha,noob dari dulu lagikan? I pun tak tahu,I pula beriya suruh you datang.
AKU: Bodoh,haha. You memang beriya,haha.

DIA: No,actually I miss you.
AKU: Haha,jangan buat lawak.

DIA: Serious ah.
AKU: Layan ah,hahaha. Ajak mama datang IPC,rindu mama!

DIA: Tengok ah macam mana.

AKU: Tengok apa? Haha.
DIA: You lama ke dekat sana?

AKU: Lama tak lama ah,baru sampai kot. Kalau lambat,takda rezeki ah. Nak datang,datang je ah.

DIA: Malas actually,mama pergi Giant. Tunggu ah kejap lagi macam mana,tunggu dia.

AKU: Haha,kalau malas tak payah lerr.

DIA: Alaaa,tak supprotive langsung. Ingat senang ke I nak jumpa orang haa?
AKU: Haha,I tahu ah you macam mana. Karang dipaksa terus letak phone dalam fridge,hahahaha.

DIA: Mama marah doh letak phone dalam fridge. Kejap kejap,I dah nekad nak pergi sana. Tunggu mama je. Fucked up,apahal aku ni?
AKU: Bodoh,kalau aku pun aku marah. Nak tunggu mama ke?

DIA: Apahal nak marah pula? Bukan phone you pun,kecoh je. Aah tunggu mama,cepat ah balik!

AKU: Bukan marah,geram je --' Kalau mama tak nak pergi?

DIA: Takda rezeki ah,hahahaha.
AKU: Kalau jumpa ada rezeki ah? Hahahaha.

DIA: Entah,tak tahu. Hurr!
AKU: Hahaha,nasib ah. Kalau nak datang,I dekat IPC.

DIA: Mama pun tak balik balik lagi,relaks ah.
AKU: Hurr,bagitahu je. Karang memekak tanya dekat mana.

DIA: Alaa,macam you duduk dekat IPC tu sampai esok malam je.

AKU: Mana tahu,haha. Paling kurang tak duduk bawah katil,hahahahahaha.

DIA: Alaaa,tu hobi. Baru ah rare!

AKU: Jangan nak rare sangat,tu dah buang tabiat.
DIA: Kejap lagi mama call you,mama cakap you gatal.

AKU: Apahal I pula yang kena? Grr. DIA: Sebab I cakap you yang suruh I datang,you paksa. I cakap dekat mama jangan sampai I letak phone dalam fridge,hahaha.


Babi je kau ehh? Nasib ah mama tak kata apa,just ajak pergi KLCC sebab mama malas nak jalan dekat IPC atau The Curve. Aku pun terus end call,pergi IKEA jumpa mama. Aku bagitahu mama aku nak pergi KLCC,nasib ah ada Darling nak temankan aku. Fuhh,dari IKEA patah balik cari pintu masuk IPC. Sumpah penat gila,aku punya teruja nak jumpa mama sampai senyum aku tak habis habis. Tunggu dekat setengah jam juga ah,dari panas sampai hujan akhirnya dorang sampai pun. Masuk kereta terus tegur mama,aww aww aww rindu mama!


Hujan lepas tu trafik macam sesak gila,mama berhenti dekat LRT Seri Rampai. Masing masing naik LRT je,aku nak bercakap dengan kau memang tak ah. Rasa macam nak bunuh pun ada,tapi fikir balik tak jadi ah. Karang aku bunuh kau,tak pasal pasal je aku kena sumbat dalam penjara. Aku terus lupakan niat busuk tu. Pergi makan lepas tu lepak dekat taman KLCC. Memang tak ah kau nak buka cerita pasal sweater dengan tshirt kau yang ada pada aku tu,aku pun dah tak pakai barang barang kau. Boxer kau pun ada aku simpan,kau nak balik ke?


Langit pun dah gelap,masing masing terus gerak balik. Aku pun nak balik Muar,tu yang kena cepat cepat sikit. Sampai Jelatek,Abang Wahie ambil. Dekat Jelatek lagi aku dah text kau,tu pun Darling yang suruh. Darling suruh aku kirim salam maut kau sebab kau ah Darling dah ada nama 'Miss Ai',sumpah aku berdekah je bila teringat kau bahan Darling pasal ni. Sedap ah kau bahan Darling,nasib aku tak buka cerita pasal kau yang pelik pelik nak mampus tu kan? Kalau tak kau redha je ah kena bahan.

AKU: Thank you for annoying trip just now. We appreciate it --'

DIA: Biasa ah,bukan selalu. Lupa nak cium mulut tadi.
AKU: Memang tak ah,ingat first date apa? Hahahahahahaha.
DIA: Alaaa,kata Amerika. Kalau Miss Ai takda tadi memang I dah cium you,hahahahaha.

AKU: We Speak No Americano,hahahahahaha. Jangan ah,tolong ah. Hahahaha,bodoh tak habis dia ni.
DIA: Asal doh? Hg jangan buat pasai.
AKU: Hg yang buang tabiat,hahahaha. Nasib ceq tak buka cerita pasal hg dok bawah katil cari berlian,hahahahahahah!

DIA: Ish,jangan ah. Seriouslu I miss you doh.
AKU: Takpa,nanti I update blog pasal tu. Comel doh! Miss me ke miss ai? Hahahahaha.

DIA: Miss you ah,cakap dekat miss ai sorry.
AKU: Dia okay je ah,hahahaha. Okay,I miss you three. Nanti kirim salam peluk cium I untuk mama tau?

DIA: Kenapa tak too? Okay,nanti I cakap dekat mama.
AKU: I MISS YOU TOO,puas? Hurr --'



Dahhhhh,sampai disitu je aku boleh taip balik segala bagai text aku dengan kau. Sebenarnya ada lagi,tapi aku rasa tak patut pula nak taip balik. Nanti anon kata apa pula,malas nak timbulkan balik benda yang dah lama tenggelam. Tipu ah kalau tak nak tapi kau kena fikir betul betul ah,jangan tangkap muat je. Kalau ada peluang,aku bagi kau okay? Jangan peningkan kepala otak,Take It Slow bak kata Estrella. Nak kelam kabut pun tak boleh,yang penting relaks. Walauapapun,aku tetap sayang mama!


***SUATU KETIKA DAHULU:
I don't mind
My heart said that I won't stop loving you

No matter how much youu hate me
More hates creat more love

Keep on hating me



No comments:

Post a Comment

Ludahan

Note: Only a member of this blog may post a comment.