January 7, 2011

Monyets Kembali Memekak




Aku sendiri tak faham kenapa perlu ada monyets menyemak dalam hidup aku. Kalau ada dalam hidup aku,duduk diam diam takpa juga. Ni tidak,memekak sana sini. Mencanang cerita hidup aku,penulisan blog pelancau aku semua. Hehhh,dah kenapa monyets ni? Bukan seekor,tapi lima ekor. Naik rimas aku tengok,terkinja sana terlompat sini. Hisy,kenapalah monyets ni hidup nak jadi monyet ek? Dah dijadikan manusia yang ada akal fikiran,cukup sifat tapi bila dah besar jalan ni pula menjadi pilihhan?


Korang nak melenting sebab aku jadikan korang bahan penulisan aku kali ini? Teruskan,aku pun suka tengok monyets terkinja kinja,terlompat lompat ni. Rasa macam nak ikut sama terkinja kinja,terlompat lompat sana sini tapi memang tak ah aku nak ikut cara korang. Aku ni manusia yang ada akal fikiran,berbeza sungguh dengan korang. Korang tu monyets,monyets tahu monyets? Paling hadap pun makan pisang,balik balik pisang. Duduk dalam hutan pula,euw memang tak ah otak masing masing nak berkembang. Iyer dop?


Korang monyets kelas atasan? Kisah pula aku. Aku peduli apa,kau monyets anak Tan Sri ke kau monyets anak tukang masak ke kau monyets anak orang kaya ke. Apa aku kisah? Blog aku,suka hati aku ah aku nak tulis apa. Aku bukan ah macam korangkan monyets,suka cari pasal walaupun benda dah jadi setahun lepas tapi otak masing masing ligat berfikir macam mana nak bangkitkan isu dah basi ni. Hal macam ni boleh pula korang fikirkan,monyets? Bila bab sedarkan diri sendiri,masing masing buat bede. Pantang kena tegur,terus melenting. Apa ni monyets?


Memang ah dalam dunia ni dah jadi adat kalau ada benci membenci sesama kita,tapi tahun dah betukar digit ah monyets. Korang masih lagi sibuk sibuk nak jaga tepi kain aku,dah kenapa? Monyets kelas atasan memang takda kehidupan sendiri ke? Korangkan anak anak orang kaya,pergi ah berhibur guna duit mak bapak korang daripada bazirkan masa menyemak dalam hidup aku. Korang jangan bimbang,aku boleh jaga hidup aku sendiri dan aku rasa aku tak perlukan monyets untuk jaga setiap inci hidup aku. Okay monyets?


Aku bukan nak malukan korang ah,cuma aku naik rimas dengan kehadiran monyets yang tak diundang dalam hidup aku. Nak ada dalam hidup aku boleh,tapi dengan cara yang betul. Bukan dengan cara korang ada dalam hidup aku,lepas tu berak merata rata. Siapa tahan,bagitahu aku sikit monyets? Korang ni belajar sampai peringkat diploma,tapi kenapa ah otak korang singkatnya kalah budak yang tak bersekolah ek? Pelik betul aku. Sekarang ni aku takda masa pun nak masuk campur hal korang,ya monyets? Tapi korang pula lebih lebih,perlu ke? Fikirkan ah.







No comments:

Post a Comment

Ludahan

Note: Only a member of this blog may post a comment.