November 27, 2010

Bila Aku Cakap Tak Suka,Kau Jangan Buat


Sekejap masa berlalu. Tinggal lima paper SPM sebelum aku melonjak sebut merdeka,ahhh tak sabarnya! Dalam masa yang sama,aku terasa bahang SPM berada dalam diri aku. Stress? Putus asa? Kadang-kadang aku ada terasa sebegitu tapi aku simpan dulu. Belum masa aku lontar segala benda-benda yang tidak sepatutnya itu. Entah sejak bila aku jadi seorang yang penyabar,aku sendiri buntu. Takpa,yang paling penting aku tidak akan lepaskan segala stress SPM dekat orang lain. Tak sanggup weh,aku pun ada perasaan jugakkan?


Memang tidak dinafikan,waktu-waktu SPM sedang berjalan ni emosi dan mentaliti agak terganggu. Lagi pula ditambah dengan bebanan lain,dah bercampur aduk macam rojak petis. Nak selesai,fuhhh nak kena susun ayat betul-betul baru boleh selesai. Itu kalau salah yang aku buat sendiri,tapi kalau orang lain buat masalah dengan aku memang susahlah. Aku bukan nak menunjuk aku ini tak boleh itu tak boleh. Bukan! Aku cuma na orang lain hormat aku macam mana aku hormat orang lain.


Bila aku cakap aku tak suka,maknanya sesiapa pun tak boleh buat walaupun orang yang aku sayang. Aku boleh terima lagi kalau tinggi rendah ego dia,tapi aku paling pantang orang buat atau cakap benda yang aku sendiri tak boleh nak telan. Kalau aku telan,aku sanggup muntahkan balik. Nak cakap aku ni sensitif,jauh sekali. Macam aku cakap,aku cuma tak suka orang lain buat benda yang aku tak suka. Daripada dulu aku macam ni,dan jangan cakap aku dah berubah ke apa. Aku masih Ellynda yang dulu,tak perlu susah-susah cakap aku tak matang lagi ya?


Untuk DIA: Terima kasih sebab cakap aku tak matang dan aku berubah sebab aku buat ulangkaji untuk SPM. Kau tak payah nak hembus cakap aku dah berubah pelancau semua. Kau nak aku,kau kena terima perangai aku dan sabar hanya untuk sebulan ni sahaja. Terima kasih lagi sekali. Aku sayang kau bodoh!

No comments:

Post a Comment

Ludahan

Note: Only a member of this blog may post a comment.