October 25, 2010

Tiga Dalam Satu Ahad






Nur Farah Adriana Zaidi,Selamat Hari Jadi yang ke 17. Wahhh,dah tua ek? Biasalah tu. Aku pernah terfikir kalau kita semakin hari semakin muda,wahh bergetah betul! Kau study betul-betul,jangan nak ingat Encik A bukan nama sebebnar kau tu je. Serius,dia tak boleh jamin hidup kau. Lebih baik kau belajar dan fokus dulu untuk SPM yang tinggal lagi berapa hari ni. Lepas SPM,kalau kau nak menangis air mata darah pasal dia pun takpa. Aku bukan apa,cuma aku nak bagi kau buka mata yang dia bukanlah orang yang baik untuk kau. Kau sendiri dah nampak perangai dia macam taikkan? Kau nak tunggu dia lagi buat apa? Buang masa,buang tenaga dan buang duit. Sekarang ni,kau buka mata luas-luas. Tengok keadaan sekililing. Ada orang 10x lagi baik daripada dia. Please Ad,this is for your own good. I love you!





Naaaaaaaaaaaaah,Apek lagi? Well,biasa bro! Makin bertambah bunga dalam hidup aku bila aku dengan kau,kau tahu tak? Bahagia je muka aku,mendabik je aku jalan bila dapat peluk cium kau. Kalau kau ada hanya untuk 3jam hingga 4jam sehari dalam hidup aku,serius aku hargai setiap detik dan saat yang kita lalui. Berharga tahu berharga? Tengok muka kau pun aku dah boleh dapat gambaran kesemuanya sekali. Itu belum pelukaku peluk,dengar setiap satu denyutan jantung kau. Hanya Allah sahaja yang tahu apa perasaan aku setiap kali aku dengar denyutan jantung serta aku dapat rasa naik turun dada kau setiap kali kau bernafas. Aku pernah terfikir jika aku tidak dapat semua tu,tapi peratusan realiti lagi tinggi dari fantasi. Memang indah berfantasi,tetapi lagi indah jika terjadi dalam realiti. Kau orang terakhir yang akan teman aku untuk habiskan sisa dalam hidup aku,itu janji aku Pek.







Untuk sekian kalinya,korang merupakan kawan yang layak dipanggil kawan sejati. Susah senang bersama,menangis marah bersama,makan minum bersama. Aku rasa gembira bila dengan korang,hilang semua duka lara aku dengan gelak tawa korang. Lawak korang tak pernah buat aku penat,tak pernah buat aku kering gusi. Bahagia dicipta untuk menghilangkan gundah gulana,dan korang telah buat aku tersenyum sampai keliling kepala. Sumpah dengan aku,korang takkan pernah tinggal aku untuk selamanya, Terima kasih kawan.

No comments:

Post a Comment

Ludahan

Note: Only a member of this blog may post a comment.