October 30, 2010

Separuh Abad,Tak Perlu Ya?



Hanya disebabkan 23 helai kertas contoh-contoh spot karangan untuk SPM 2010 takda,kau terus keluar dari kelas macam tu je. Weh,senangnya hidup. Tak pasal-pasal kena sumpah serana dengan aku,pagi-pagi buta dah buat aku naik darah dengan kau. Lantaklah kau siapa,cikgu ke pegawai bank ke peguam ke. Kisaaaaaaaaaaahh? Aku dah banyak kali cakap,fikir dulu sebelum buat sesuatu sebab sesuatu yang kita nak buat tu melambangkan diri kita sendiri.


Fikirlah,kau bagi kertas tu bila tuptup kau nak gunakan hari ni. Memang budak-budak ni ada outing semalam tapi sempat pula nak pergi photostate 23 helai kertas untuk 28 orang? Fikir sikit weh. Benci betul kena ulang-ulang benda yang sama! Budak-budak ni kalau outing kalau boleh sampai pukul 10 atau 11 malam,memang tak hairanlah. Nak photostate untuk satu sekolah pun budak-budak ni tak hairan. Bagi alasan macam tu,kau makin nak hembus-hembus.


Setakat bahan 23 helai kau bekalkan hanya untuk seorang budak dekat sekolah tu,lepas tu kau nak hembus-hembus kami sebab tak ada bahan tu hari ni tak payahlah weh. Simpan jela air liur kau nak bebel sana sini. Kau tak puas hati dengan kami,pergi mampuslah. Bukan takda perkataan maaf yang keluar dari mulut kami,jadi jangan nak cop kelas aku kelas kurang ajar. Kerja aku nak maafkan orang dah selesai,tinggal kau je punya part nak maafkan atau tak. Elak aku maki je kau tadi,tapi aku fikir nak SPM aku simpan je.


Fikir sikit okay? Umur dah lanjut,kami ni dah nak SPM. Muhasabah sikit diri tu,buang ego tu jauh-jauh dalam lombong. Dah takda masa nak merajuk-merajuk ni,kau nak masuk kelas aku kau masuk tapi kalau kau tak nak masuk aku pun tak hadap apa-apa. Kau nak doakan kami yang tak baik untuk SPM,doalah. Kami tak kisah,sebab kami rasa kami takda buat salah langsung dengan kau. Setakat benda kecil macam ni,kau nak kecoh satu sekolah memang tak dapat ah jep! Ni 5SK okay?







No comments:

Post a Comment

Ludahan

Note: Only a member of this blog may post a comment.