August 6, 2010

Watch Out Your Words!



Kau cikgu. Aku pelajar.
Bahasa kau macam taik. Bahasa aku 10x ganda macam taik.
Siapa menang?


Situasi: 6hb Ogos 2010,spotcheck diadakan di kelas 5SK. Salah seorang daripada budak kelas 5SK,Syahirah Kamsah atau Chah telah dirampas rantainya yang berloketkan batu untuk menambah tenaga dalam badan. Rantai tersebut telah diberikan oleh mak Chah sendiri kerana Chah kerap tidur di dalam kelas. Malangnya,rantai tersebut telah dirampas kerana dianggap tangkal.


Cikgu A: Chah,mari sini. Saya nak tanya sedikit tentang rantai awak.
Cikgu B: Fuh,rantai anjing. Dalam kelas ni ada anjing ek?


Kurang ajar habis -.-


Chah: Rantai ni mak saya belikan,RM160 dekat Cosway untuk tambah tenaga saya.
Cikgu A: Okay,saya faham tapi lambang dekat loket ni matahari. Dekat Korea,semua sembah matahari.


Kuno tak kuno? Kalau pakai something yang pelik,tu dah dikira syirik. Betul ke?


Cikgu B: Alaaa,saya pun ada mak. Mak awak murad sebab tu dia bagi awak pakai rantai tu-kan? Rantai tu harga RM5.90. Saya tahu.
Cikgu A: Takpa,saya ambil rantai ni.
Cikgu B: Kelas 5SK anjing *menengking


Aku dah tak boleh sabar. Darah aku dah lebih paras kepala. Aku paling benci orang hina kawan aku.


Ell: GO TO HELL *sambil menjerit dari luar kelas ke arah Cikgu B yang berada dalam kelas 5SK
Cikgu B: Ell,ingat saya tak dengar apa awak cakap? Awak ingat awak dah besar sangat ke hah?
Ell: Pukimak,babi,anjing *terus menumbuk dinding kelas dalam keadaan menangis


Okay,emosi aku memang tak dapat dikawal. Kau menghina aku,kau menghina mak kawan aku. Aku terasa,sebab aku salah seorang budak kelas 5SK yang kau carut sebagai kelas anjing hanya disebabkan seutas rantai. Apa motif kau menghina kami seteruk itu? Oh,kau belum rasa macam mana menjadi seorang ibu. Kau tak fikir semua tu,kau fikir kau hebat. Ya,kau guru. Tapi aku tak pernah anggap kau guru sebab kau layan macam sampah. Perilaku kau tak ubah macam serigala betina. Melenting sana,menjaja cerita sini. Besar sangat pangkat kau dekat atas Bumi ni? Allah pun jadikan kau dari tanah. Kau tak payah nak mendabik dada sebab kau ada title cikgu yang sudah semestinya title tersebut tak membantu kau bila kau dah masuk kubur. Betul tak betul? Title cikgu,dekat dunia je. Jangan nak fikir hebat sangat. Kalau kau cakap kami anjing,kau pun sama sebab semua makhluk Allah sama. Tak ada bezanya. Atau kau nak aku panggil kau sesuatu yang sama hinanya dengan anjing,babi? Kau ingat,sekali aku dah benci kau seumur hidup aku akan benci kau. Berdendam? Ya,aku memang pendendam. Bila-bila masa aku boleh kahak kau,tolak kau sampai tersungkur ke bawah dan pijak kau sampai lumat. Ingat!


ps: Okay,entri wa kali ni agak beremosi. Maaf,mood tak stabil -.-

No comments:

Post a Comment

Ludahan

Note: Only a member of this blog may post a comment.