July 13, 2010

Wa Angkat Tangan,Jari Tengah Wa Bagi Lu



Cikguuuu,
Terima kasih sebab meng-ajar aku untuk jadi se-begini.


Cikgu tu apa maksud-nya? Gelaran atau saja suruh anak murid panggil supaya nampak kau lagi tinggi pangkat dan darjat-nya? Layak ke aku nak panggil kau cikgu? Mesti ke aku hormat dekat kau? Perlu ke aku tunduk dan bagi salam bila ber-selisih dengan kau? Cikgu,definisi yang hebat perilaku macam taik. Cikgu oh cikgu,haih.


Sumpah aku dah hilang rasa hormat dekat kau. Jalan sebelah kau silap-silap aku ludah. Ya,aku memang kurang ajar. Sebab apa? Sebab kau tak pernah nak hormat aku. Kau tak pernah nak per-tahan-kan hak aku sebagai pelajar. Kau tak pernah nak lindungi privacy aku. So,salah ke kalau aku jalan aku ludah kau? Sama sekali tidak salah bagi aku. Kau tak hormat aku,aku sepuluh kali tak hormat kau. Adil?


Kalau aku jaja cerita privacy kau ke hulu ke hilir,agak-agak kau suka tak? Aku bagitahu satu sekolah yang kau itu ini,kau malu tak? Aku kritik kau sampai satu sekolah tahu,kau aib tak? Weh,sedar sikit. Kau jangan ingat aku anak murid kau senang-senang nak pijak kepala aku. Lain kali sebelum pijak kepala orang,buka mata besar-besar. Tengok kepala siapa yang kau nak pijak,faham tak faham?


Setakat isu gambar aku dalam Facebook kau dah men-yalak macam anjing,agak-agak kalau gambar aku tengah sedut hembus cigar sampai ke tangan kau boleh kiamat dunia. Tunggang ter-balik ter-tiarap aku kau buat. Kau jangan ingat kau cikgu kau boleh jatuh-kan aku se-suka hati. Aku ada hak aku sendiri dan bila-bila masa aku boleh jatuh-kan kau balik.


Tugas kau men-didik aku,bukan men-jatuh-kan aku. Bukan me-ngumpat aku. Cukup dengan kau meng-herdik aku di-dalam kelas,jangan di-jaja cerita yang sama ke se-tiap pelosok sekolah. Kau ingat aku tak ada perasaan? Weh,butoh. Tugas sebagai cikgu,gah di-mata masyarakat. Tetapi,ini-lah hakikat hakiki-nya. Indah khabar dari rupa. Sekolah sudah mula maju ke-hadapan. Warga sekolah,masih merundum. Masih di-takuk lama.


Ps---> Prinsip wa,wa hormat orang yang hormat wa. Tak hormat wa,tu haa jalan pergi mati wa bagi lu. Wa bagi jari tengah sekali,kombo.


Quotes Of The Day:
STALKER HAVE A GREAT WAY OF HOW TO DUMPED OTHER'S LIFE

No comments:

Post a Comment

Ludahan

Note: Only a member of this blog may post a comment.