July 15, 2010

Todi Sebotol,Cigar Sekotak



Bak datang todi,aku haus.
Aku nak cigar se-batang,aku lapar.


Hari-hari dalam hidup aku adalah Hari Masalah. Kau ada? Tak ada. Masalah datang ber-timbun-timbun,ber-golek-golek. Sekali datang,haaa ambil kau se-tan. Weh,relax brotha. Slow sikit,aku tak kuat lagi. Aku jalan pun orang papah. Aku bangun pun orang angkat. Luar-an aku nampak gagah,hakikat-nya aku masih seorang gadis normal yang masih dapat me-ngeluar-kan air-air dari mata yang durjana ini. Ah,nampak aku lembik-kan? Kutuk aku,aku tak marah. Aku malas nak me-nipu diri sendiri lagi. Penat tahu penat?


Mesti kau pelik,kenapa aku sekejap kuat sekejap lemah longlai-kan? Buat pengetahuan kau,ini memang aku. Aku tak suka tunjuk orang lain yang aku lemah. Ya,memang aku suka menangis. Hobi lama aku. Aku suka pendam perasaan. Jarang sekali aku nak bagitahu orang apa aku rasa,apa yang aku tak puas hati dan apa yang aku dendam-kan. Bagi aku,aku makin mem-beban-kan kepala otak orang lain dengan men-curah segala masalah aku dekat orang lain. Tapi,aku tak kuat untuk pendam seorang diri. Paling barai,aku lepas-kan dekat diri sendiri. Tak payah tanya macam mana,kau faham sendiri.


Aku pelik,kenapa perangai paranoid dah me-lekat dekat aku. Mana datang sial ni? Sumpah,aku tak faham. Aku dah cuba untuk tak ber-fikir tentang ni tapi,seperti yang aku cakap pada post yang sebelum ini aku tetap akan nampak ke-benar-an walaupun sedikit demi sedikit. Takpa,aku tunggu lagi. Tapi aku pelik lagi,kenapa mesti aku yang nampak semua benda ni? Okay-lah fine,aku nak jadi buta lepas ni. Aku pun tak nampak apa,hati pun tak barai lagi. Jiwa aku ni tak tahu macam mana nak cakap kondisi-nya,ter-sopak dan di-sopak dengan teruk sekali. Parah dan tragis.


Aku hilang dalam diri aku sendiri. Jiwa dah bersopak teruk. Hati dah ter-cicir entah ke-mana. Takpa,aku kena kuat. Air mata pun tak cecah tanah lagi,hebat Ell. Aku tahu aku boleh cari balik diri aku. Aku boleh tampal sendiri jiwa aku. Aku boleh hidu mana hilang hati aku. Betul juga cakap dia,couple ni sementara saja. Ayat pujangga. Tapi aku perlu dia untuk tolong aku bangun balik. Dia buat aku jatuh. Dia juga kena tolong aku bangun. Tapi,aku rasa dia tak nak tolong aku. Dia macam dah jumpa hidup dia,hidup yang bahagia. Takpa,biar-kan aku tersimpuh di-sini. Jangan peduli-kan aku,terus-kan per-jalan-an kau. Aku doa-kan kau dunia dan akhirat.


ps: Wa sayang lu. Tapi hati dan jiwa wa tak sama dengan hati dan jiwa lu.


Quotes Of The Day:
1437

2 comments:

  1. i simpati kt u..u slalu time nsib cm2 kn? myb 0ne day u akn dpt sum0ne yg btl2 syg kt u..sbr ye..tp 0nce dah jumpa tu jgn lpe cte kt i 0ke

    ReplyDelete
  2. Hidup macam roda,kejap dekat atas kejap dekat bawah. Ni-lah jadi bila dah ada dekat atas tapi lupa diri. Haih,I malas nak fikir. Bangun dan jatuh I,Dia yang tentu-kan.

    ReplyDelete

Ludahan

Note: Only a member of this blog may post a comment.