July 8, 2010

Peng-a-kuan


PENGAKUAN 'A' BUKAN NAMA SEBENAR: " Ell,sebenar-nya aku call kau malam ni aku nak cakap banyak benda dengan kau. Aku nak selesai-kan masalah aku,gf aku,kau dan kawan-kawan aku. Se-jujur-nya aku mengaku,aku memang minat dekat kau dari tahun lepas. Tapi aku dah nekad,aku tak nak ada apa-apa hubungan dengan budak perempuan SMV Muar. Kalau kau ingat,aku selalu tengok kau bila kau pergi koperasi. Dari situ,niat aku terus berubah. Aku cakap dekat kawan aku,C***. Aku nak mintak nombor telefon kau. Tapi aku fikir,kau mesti tak layan. Okay,cerita tu dah habis. Akhir tahun lepas,aku kenal dengan gf aku. Masa tu aku baru tahu kau satu kelas dengan gf aku. Kau ingat masa kita pergi shisha,aku gembira gila masa tu sebab dapat kawan dengan lebih rapat lagi dengan kau. Aku tak sangka. Tapi,cerita yang pasal aku minat dekat kau tahun lepas timbul balik bila kau datang birthday party H***. Aku memang dah tak ingat pasal cerita tahun lepas tapi kawan-kawan aku timbul-kan balik isu tu. Sampai-lah sekarang ni,aku kena bahan pasal isu aku minat kau tahun lepas. Aku tahu gf aku jumpa kau cakap pasal benda ni,aku mintak maaf Ell. Aku pun tengah buntu. Tak tahu nak buat apa. Aku nak hilang-kan gosip ni,sebab tu aku saja rapat-kan kau dengan C***. Tapi isu aku minat kau jadi lagi besar. C*** lagi bahan aku. Sekarang ni aku fikir gf aku je. Aku tak nak hilang dia dan dalam masa yang sama aku tak nak kau fikir buruk pasal aku. Aku mintak maaf sebab pasal aku kau macam di-sisih-kan dalam kelas. "



RESPON DARI ELL: " Terima kasih sebab ber-laku jujur dengan aku dan cerita semua benda ni. Sumpah demi Allah,aku tak tahu cerita pasal kau minat aku tahun lepas. Aku ter-kejut. Memang aku agak ter-tekan dengan situasi aku sekarang ni. Aku memang rasa aku tengah jadi mangsa keadaan yang aku sendiri tidak tahu apa cerita se-benar-nya. Sekarang ni baru aku faham. Aku tak salah-kan kau dalam hal ni. Lagipun isu ni isu dah basi,kalau aku pun aku sendiri tak nak ingat. Aku agak kesal sebab gf kau sendiri datang jumpa aku,duduk depan aku dan cakap yang kau minat aku. Aku terkejut,sumpah. Aku ingat kau saja nak kena-kan gf kau. Tapi,hampeh. Satu sekolah dah mula bercakap pasal kau dengan aku. Aku masih bingung. Takpa,aku relax. S*** dan C*** jumpa aku semalam. S*** cakap kalau aku tak ada apa dengan kau,aku tak payah nak peduli apa orang cakap. Ya,aku memang tak-kan melenting. C*** cakap,aku kena relax je. Tapi,kenapa diaorang sendiri yang bahan kau sedang-kan diaorang suruh aku relax? Haih. Aku pun dah mula pening. Cerita makin jadi best bila aku dengar kau dengan C*** bergaduh sebab kau dapat tahu aku couple dengan C***. Weh,aku tak ada bf pun sekarang ni. Memang betul aku minat C*** tahun lepas. Tu cerita dah basi. Tiba-tiba aku tahu kau cuba rapat-kan aku dengan C*** sebab nak hilang-kan gosip kau minat aku. Bagi aku,kau tak patut guna-kan C*** sebagai jalan penyelesaian sebab benda ni makan diri kau sendiri. Kau faham-kan? Aku nak hari Isnin minggu depan,kau jumpa gf kau dan bagitahu perkara sebenar. Bagitahu isu yang kau minat aku tu isu tahun lepas. Kawan-kawan kau yang timbul-kan balik. Kalau kau tak nak hilang gf kau,baik kau bertindak dengan cepat. Pasal aku kena sisih dalam kelas,ah aku tak kisah pun. Aku boleh hidup dengan diri aku sendiri. Terima kasih lagi sekali sebab call aku malam ni dan pasal semua cerita tadi. Kita tetap berkawan,jangan bimbang. "



--> Ell,relax baby. Buat tak ada apa-apa. Senyum.

No comments:

Post a Comment

Ludahan

Note: Only a member of this blog may post a comment.